فروش لوله پلی اتیلن فروش لوله پلی اتیلن .

فروش لوله پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلنی-مزایا لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلنی:

لوله پلی اتیلنی امروزه برای مصارف مختلفی استفاده می شود و همان گونه که از نامش مشخص است این لوله از جنس پلی اتیلن می باشد که در ابعاد مختلف تولید می گردد و موجب شده است که لوله پلی اتیلنی را به یکی از پر مصرف ترین و جایگزین مناسبی برای لوله های قدیمی مانند:اهنی و بتنی و...تبدیل کرده باشد.از مهم ترین ویژگی های لوله پلی اتیلنی انعطاف پذیری بالا ان می باشد و همچنین مزایای فراوانی که همگی سبب شده است از لوله پلی اتیلنی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

تاریخچه تولید لوله پلی اتیلن:

به طورر اتفاقی برای نخستین بار پلی اتیلن توسط شخصی که شیمیدان آلمانی “Hans Von Pechmanv”  بود کشف و اشکار شد. او در سال ۱۹۸۹ هنگام حرارت دادن دی آزومتان، ترکیبی مومی شکل سفیدی را کشف کرد که بعد ها پلی اتیلن نام گرفت. اولین سنتز صنعتی پلی اتیلن بطور تصادفی توسط”ازیکناوست”و”رینولرگیسون” از شیمیدان های معروف در سال ۱۹۳۳ کشف شد. این دو دانشمند با حرارت دادن مخلوط اتیلن و بنزالدئید در فشار بالا، ماده های موم مانند بدست آوردند. علت این واکنش وجود ناخالصی های  اکسیژن دار در دستگاه های مورد استفاده بود که به عنوان ماده آغازگر پلیمریزاسیون عمل کرده بود. در سال ۱۹۳۵ “مایکل پرین” یکی دیگر از دانشمندها این روش را رونق داد و تحت فشار بالا پلی اتیلن را اشکار کرد که این روش اساسی برای تولید صنعتی LDPE در سال ۱۹۳۹ شد.

انواع پلی اتیلن:

معمولا پلی اتیلن را بر اساس دانسیته که در واقع دانسیته اندازه زنجیر پلیمری و تعداد شاخه های موجود در زنجیر می باشد.

 پلی اتیلن با دانسیته بالا:

ای نوع پلی اتیلن نسبت به دیگر پلی اتیلن ها از استحکام بالایی و کشش بالا برخوردار می باشد.

 پلی ایتلن با دانسیته پایین:

این نوع که از استحکام کششی کمتری برخودار است. از ویژگی های دیگر این نوع انعطاف پذیری و امکان تجزیه بوسیله میکرو ارگانیسم ها می باشد.

پلی اتیلن خطی با دانسیته پایین:

این نوع پلی اتیلن با تعدادی شاخه های کوتاه می باشد و معمولا از کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلکن های بلند زنجیر ساخته می شود.

مزایا استفاده از لوله پلی اتیلنی:

وزن سبک:

لوله پلی اتیلنی از وزن پایین و سبکی برخوردار می باشد که می تواند یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایلی باشد که موجب استفاده فراوان ان شده است.

مقاوم در برابر خوردگی و سایش:

لوله های پلی اتیلنی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد،که موجب شده است تا در برابر خوردگی و سایش هیچ گونه اسیبی نبیند.

مقرون به صرفه:

لوله پلی اتیلنی از قیمت مناسب تری نسب به لوله های اهنی و بتنی می باشد که باعث شده لوله پلی اتیلنی را انتخاب اول خود قرار دهند.

از مزایای دیگر لوله پلی اتیلنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انعطاف پذیری

به دلیل وزن سبکی که دارد به راحتی نصب و حمل و نقل می شود

لوله پلی اتیلنی را می توان به روش دفنی و غیر دفنی نصب شود

مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی

طول عمر بالا

مناسب برای اب شرب و..

کاملا استاندار

قابلیت تولید در ابعاد و قطر مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلنی:

هماتطور که گفته شد از لوله پلی اتیلنی در صنایع مختلف استفاده می شود که عبارتند از:

پوشش کابل های مخابراتی و فیبر نوری

پوشش کابل های برق

سیستم های مایعات و فاضلاب صنعتی

پوشش لوله های فلزی

شبکه های فاضلاب شهری و روستائی

شبکه های گاز رسانی

شبکه های زهکشی

شبکه های آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی)

سیستم های آبیاری متحرک

بعنوان کانال های تهویه

گرید لوله پلی اتیلنی:

لوله پلی اتیلنی در گرید های مختلف تولید می شود.گرید PE63 به دلیل ضخامت و وزن زیاد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد و امروزه به همین علت از ان استفاده نمیشود. گریدPE80 از نظر وزن، ضخامت و قیمت کمتر از گریدPE63می باشد. گرید PE100 با بهترین مواد اولیه تولید شده است، وزن و ضخامت کمتری نسبت به دو گرید قبلی دارد و مهمترین ویژگی آن عدم کارایی اشعه ماورا بنفش و خورشیدی در این نوع لوله می باشد.

انواع لوله پلی اتیلنی:

لوله پلی اتیلنی تک جداره

لوله پلی اتیلنی دوجداره

لوله پلی اتیلنی اسپیرال

لوله پلی اتیلنی تک جداره:

لوله پلی اتیلنی تک جداره با توجه به مواد اولیه و قطر و ضخامت لوله معمولا در فشارهای ۲ تا ۴۰ اتمسفر در صنایع مختلف کاربرد دارد. اما اغلب از ان در انتقال آب در شبکه های آب رسانی استفاده می شود.

لوله پلی اتیلنی دوجداره:

امروزه لوله پلی اتیلنی دوجداره را با نام لوله کاروگیت نیز شناخته می شود.درحقیقت لوله کلروگیت یا همان لوله پلی اتیلنی دوجداره از دوجداره تشکیل شده است.جداره درونی ان معمولا به رنگ زرد،قرمر،ابی می باشد و سطحی صاف و صیقلی را شامل می شود و جداره بیرونی ان حلقوی حلقوی شکل می باشد که به دلیل ای است که در برابر عبور جریان سیال مقاومت و استحکام بالای داشته باشد.

لوله پلی اتیلنی اسپیرال:

لوله پلی اتیلنی اسپیرال مشابه لوله کاروگیت می باشد اما تفاوت هایی در ان ها مشاهده می شودکه تفاوت ان ها در نحوه تولید و اتصالات ان که و به روش جوش لب به لب به یکدیگر متصل می شوند است. از این نوع لوله پلی اتیلنی در انتقال سیالات و یا کانال های انتقال هوا در زیر خاک و یا بروی سطح زمین که دارای فشارهای پائین هستند کاربرد دارد.

ایا لوله پلی اتیلنی برای اب شرب مناسب می باشد؟

انواع لوله ها مانند:لوله های اهنی،فلزی،بتنی و فایبرگلاس وپلی اتیلنی موجود می باشد که برای شبکه های انتقال گاز، برق، آب ، فاضلاب و سایر سیالات مورد استفاده قرار می گیرد.اما در گذشته بسیاری از لوله ها مانند لوله های اهنی یا فلزی موجب زنگ زدگی و پوسیدگی می شدند و موجب تغییر بو و طعم،رنگ و بهداشتی بودن اب و.. را به خطر می انداخت. به تریج با پیشرفت تکنولوژی موفق به تولید لوله های شدند که کاملا استاندار و بهداشتی می باشد و هیچ گونه خطری برای استفاده اب شرب ایجاد نمی کرد.لوله پلی اتیلنی درواقع این می بایست با رعایت استاندارهای ملی و بین اللملی وبهترین مواد اولیه تولید شود و استفاده از مواد اولیه بازیافتی امکان خرابی و مشکل لوله پلی اتیلنی می شود.لوله های پلی اتیلن مناسب انتقال آب شرب با یک نوار آبی رنگ در طول لوله، تعیین می گردد. این لوله ها دارای سه گرید استاندارد A ,B,C بوده و در سایز ها و فشارهای کاری مختلف ساخته می شوند.

اتصالات لوله پلی اتیلنی:

اتصالات آبیاری قطره ای

اتصالات فاضلابی

اتصالات پیچی یا دنده‌ای یا رزوه‌ای

اتصالات جوشی فشار قوی

اتصالات گازی (الکتروفیوژن)

اتصالات فلنچی

فرایند تولید لوله پلی اتیلنی:

فرایند تولید لوله پلی اتیلنی شامل:مخازن و مکنده های مواد اولیه،اکسترودر،خنک کن ها،دستگاه های کشش،مارکینگ،برش،دستگاه بسته بندی به طور خلاصه پروسه تولید با ورود مواد اولیه به صورت دانه ای شکل(گرانول) از قیف به ورودی اکسترودر آغاز می شود در داخل اکسترودر با انتقال بوسیله ماردون و سپس با حرارت ذوب تولید می شود و در مرحله اخر ازمایشات و ازمون های کنترل کیفیت،مقاومت،انعطاف پذیری و...انجام می شود.

استاندارهای لوله پلی اتیلنی:

از پارامترهای مهم که در تنظیم بخش های یک استاندارد در زمینه لوله های پلی اتیلن حائز اهمیت می باشد عبارتند از:

استحکام هیدرواستاتیکی لوله پلی اتیلن

اتصال و جوش لوله

درصد دوده در لوله پلی اتیلن

نرخ جریان مذاب در لوله ها

خصوصیات حرارتی لوله پلی اتیلن

آزمون فشار و ترک خوردگی و خوردگی لوله

پایداری حرارتی

اثرات جانبی سیال بر جداره لوله ها

مواد اولیه پلی اتیلن

شکل ظاهری لوله

ابعاد و ضخامت و قطر لوله در شرایط مختلف

ابعاد و اندازه لوله پلی اتیلنی:

بر حسب مسلیمتر:

۱۶ – ۲۰ – ۲۵ – ۳۲ – ۴۰ – ۵۰ – ۶۳ – ۷۵ – ۹۰ – ۱۱۰ – ۱۲۵ – ۱۶۰ – ۲۰۰ – ۲۵۰ – ۳۱۵ – ۴۰۰ – ۵۰۰ – ۶۰۰ – ۸۰۰ – ۱۰۰۰ میلیمتر

برحسب اینچ:

۳/۸ اینچ – ۱/۲ ( ۰٫۵ ) اینچ – ۳/۴ (۰٫۷۵) اینچ – ۱ اینچ – ۱/۴ ۱ ( ۱٫۲۵) اینچ – ۱/۲ ۱ (۱٫۵) اینچ – ۲ اینچ – ۱/۲ ۲ ( ۲٫۵ ) اینچ – ۳ اینچ – ۴ اینچ – ۵ اینچ – ۶ اینچ – ۸ اینچ – ۱۰ اینچ – ۱۲ اینچ – ۱۶ اینچ – ۲۰ اینچ – ۲۴ اینچ – ۳۲ اینچ – ۴۰ اینچ

برحسب سانتی متر:

۱٫۶ – ۲ – ۲٫۵ – ۳ – ۴ – ۵ – ۶ – ۷ – ۸ – ۱۰ – ۱۲ – ۱۶ – ۲۰ – ۲۵ – ۳۰ – ۴۰ – ۵۰ – ۶۰ – ۸۰ -۱۰۰ سانتی متر

نصب لوله پلی اتیلنی:

شناسایی و مشخص کردن لوله پلی اتیلنی

تمیز کاری و نظافت محل جول لوله

تنظیم محل اتصال لوله پلی اتیلن

برای نصب لوله پلی اتیلنی می بایست لوله های پلی اتیلنی را در اندازه مناسب و دقیق برش داده و شرایط نصب و نگه داری بسیار مهم می باشد.بعد از برش لوله پلی اتیلنی می بایست لوله پلی اتیلنی را با توجه به استاندارهای نصب به صورت افقی افقی با پایه های مناسب نگه داری  ش.د تا از هرگونه پیچ خوردگی خم شدن و یا تغییر شکل لوله ها  پیشگیری گردد.

لوله پلی اتیلن چند سال عمر می‌کند؟

طول عمر لوله پلی اتیلنی به عوامل مختلفی بستگی دارد از این عوامل می توان به شرایط نصب،مواد اولیه،مشخصات فیزیکی و شیمیایی محل قرارگیری آن که شامل آب، فاضلاب، گاز و خاک است.لوله پلی اتیلنی می تواند تا 50 یا 70 سال یا حتی بیشتر عمر داشته باشد و البته می تواند در این مدت طول عمر مفید و صحیحی نیز داشته باشد.

مشخصات فنی لوله‌های پلی اتیلنی:

مقاومت بالاتر در برابر رشد ترک آرام و ضریب ایمنی بالای محصول (آزمون SCG)

مقاومت بالاتر در مقابل رشد ترک سریع آزمون (RCP) ISO13469, Version 1996

مقاومت هیدروستاتیکی بالای PE100 در مقایسه با PE 80 (آزمون بر اساس استاندارد ISO 1167)

فرآیندپذیری بهتر و میزان خروجی بالاتر و کاهش هزینه‌های تولید

انعطاف پذیری مناسب برای کلاف پیچی، نگهداری و نصب لوله ISO 13469

قیمت لوله پلی اتیلنی:

همانطور که می دانید با توجه به نوسانات بازار قیمت لوله پلی اتیلنی دارای ثبات نمی باشد و قیمت ان درحال تغییر می باشد البته فاکتورهای وجود دارد که به طور مستقیم بر قیمت لوله پلی اتیلنی تاثیر دارد.این فاکتورها عبارتند از:مواد اولیه که می بایست مواد اولیه خام مرغوب باشد و از مواد بازیافتی نباشد،نوع لوله پلی اتیلنی(تک جداره،دوجداره،اسپیرال)،نوع گرید استفاده شده،ابعاد و قطر لوله پلی اتیلنی،استاندار بودن و نوع کاربرد ان و...می توانند برای مشخص و تعیین کردن قیمت لوله پلی اتیلنی موثر باشد.

تولید کننده لوله پلی اتیلنی:

کارخانه تولید لوله پلی اتیلنی پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید انواع لوله پلی اتیلنی با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله پلی اتیلنی را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش لوله پلی اتیلنی پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلی اتیلنی برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلی اتیلنی پایپ ایران و استعلام قیمت لوله پلی اتیلنی پایپ ایران به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۵:۵۴ توسط:پایپ ایران موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده